DREPTUL DE RETRAGERE:
Conform Ordonantei de Urgenta nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, aveti dreptul de a va retrage dintr-un contract incheiat la distanta, fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile calendaristice, termen ce curge incepand din ziua in care “intrati dumneavoastra sau o parte terta, alta decat transportatorul, indicata de dumneavoastra, in posesia fizica a produselor".
De asemenea, puteti completa si transmite prin email la adresa office@bebelorelli.ro formularul standard de retragere sau orice alta declaratie neechivoca. Daca folositi aceasta optiune, va vom transmite fara intarziere, pe un suport durabil, de exemplu prin e-mail, confirmarea de primire a cererii de retragere. Click aici pentru tip formular.
Pentru a respecta termenul limita de retragere este suficient sa trimiteti comunicarea privind exercitarea dreptului de retragere inainte de expirarea perioadei de retragere.
PROCEDURA DE RETUR:
Expediati produsele printr-o firma de curierat sau inmanati-le direct noua, exclusiv la adresa Str. Sfantul Pantelimon, nr. 1, Loc. Pantelimon, Jud. Ilfov, fara intarzieri nejustificate si, in orice caz, in decurs de maximum 14 zile de la data la care ne-ati comunicat retragerea.
Termenul este respectat daca produsele sunt trimise inapoi inainte de expirarea perioadei de 14 zile de la data la care ne-ati informat despre retragerea din contract.
In cazul in care expediati coletul cu o firma de curierat, costul este suportat de dumneavoastra, indiferent daca optati sa trimitem noi curierul sau alegeti dumneavoastra un curier agreat.
Daca optati sa va trimitem noi curierul in vederea returnarii produsului, taxa de transport va fi adusa la cunostinta dumneavoastra de catre reprezentantul nostru, la cererea dumneavoastra, inainte de a decide modalitatea de transport pentru retur.
Produsul se returneaza fara deteriorari, urme de uzura, zgarieturi, lovituri, accesorii lipsa, impreuna cu factura si garantia acestuia.
ATENTIE! In situatia in care cutia sau elementul de protectie in care se afla produsul contin elemente de identificare a produsului (cum ar fi: descrierea produsului, caracteristicile, codul / lotul produsului, instructiunile de folosire, indicatiile de varsta), acestea indeplinesc si alte functii suplimentare, nefiind considerate "ambalaje" conform Legii nr. 249/2015.
Prin urmare, PRODUSUL VA PUTEA FI RETURNAT DOAR IMPREUNA CU ACESTE CUTII SAU ELEMENTE DE PROTECTIE, in caz contrar Didis Internatonal SRL nu va accepta produsele.
Lipsite de posibilitatea de a fi identificate si fara descriere, produsele devin improprii utilizarii si comercializarii ulterioare.
Dupa o scurta evaluare, vom refuza sau accepta returul, urmand sa facem rambursarea intr-un cont bancar; nu vi se vor percepe comisioane ca urmare a unei astfel de rambursari.
CONSECINTELE RETRAGERII:
Daca va retrageti, vom rambursa orice suma pe care am primit-o de la dumneavoastra, inclusiv costurile livrarii, cu exceptia costurilor suplimentare determinate de faptul ca ati ales alta modalitate de livrare decat cel mai ieftin tip de livrare standard oferit de noi, fara intarzieri nejustificate si, in orice caz, nu mai tarziu de 14 zile de la data la care suntem informati cu privire la decizia dumneavoastra de a va retrage din prezentul contract, dar putem amana rambursarea sumelor pana la data la care primim inapoi produsele sau pana la momentul la care ne-ati furnizat dovada ca ati trimis inapoi produsele, fiind valabila data cea mai apropiata. Rambursarea sumei se face in cont bancar, sau asa cum s-a facut plata, daca partile nu convin altfel.
Expediati produsele sau inmanati-le direct noua la adresa societatii Didis International SRL situate in localitatea Pantelimon, Jud. Ilfov, str. Sfantul Pantelimon, nr. 1 (program luni-vineri; 9-17), fara intarzieri nejustificate si, in orice caz, in decurs de maximum 14 zile de la data la care ne-ati comunicat retragerea. Termenul este respectat daca produsele sunt trimise inapoi inainte de expirarea perioadei de 14 zile.
In cazul in care expediati coletul cu o firma de curierat, costul este suportat de dumneavoastra, indiferent daca optati sa trimitem noi curierul sau alegeti dumneavoastra un curier agreat.
Sunteti responsabil doar pentru diminuarea valorii produselor care rezulta din manipulari, altele decat cele necesare pentru determinarea naturii, calitatilor si functionarii produselor.
Produsul se returneaza fara deteriorari, urme de uzura sau de folosire/purtare, zgarieturi, lovituri, accesorii sau etichete lipsa, impreuna cu factura si garantia acestuia.
ATENTIE! In situatia in care cutia sau elementul de protectie in care se afla produsul contin elemente de identificare a produsului (cum ar fi: descrierea produsului, caracteristicile, codul / lotul produsului, instructiunile de folosire, indicatiile de varsta), acestea indeplinesc si alte functii suplimentare, nefiind considerate ”ambalaje” conform Legii nr. 249/2015. Prin urmare, PRODUSUL VA PUTEA FI RETURNAT DOAR ÎMPREUNĂ CU ACESTE CUTII SAU ELEMENTE DE PROTECȚIE, in caz contrar Didis International SRL nu va accepta produsele. Lipsite de posibilitatea de a fi identificate si fara descriere, produsele devin improprii utilizarii si comercializarii ulterioare.
In cazul in care produsele sunt livrate consumatorului de catre Didis International SRL intr-un ambalaj pentru transport (folie cu bule pentru ambalat, cutie din carton ce nu contine elemente de identificare a produsului), in scopul prevenirii deteriorarii produsului in timpul manipularii si / sau a transportului, nu este necesar ca produsele sa fie returnate in aceste ambalaje.
Sunt exceptate de la dreptul de retragere, conform art. 16 din Ordonanta de Urgenta nr. 34/2014 urmatoarele:
*furnizarea de produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar
*furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid
*furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator
*furnizarea de produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente.
IMPORTANT : Din motive de igiena nu se accepta retur lenjeria sau alte articole intime ( ex.: pompe de san, aspiratoare nazale, sterilizatoare, aparate aerosol, suzete, jucarii pentru dentitie, etc.) daca acestea au fost desigilate de consumator.
Solicitările repetate de retur de către același client sunt considerate abuz și vor fi sancționate.
GARANTIA PENTRU CONFORMITATE:
In conditiile Ordonantei de urgenţă nr. 140/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri, vanzatorul este raspunzator fata de consumator pentru orice lipsa a conformitatii existenta la momentul livrarii produselor.
In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului sa i se aduca produsul la conformitate, fara plata, prin reparare sau inlocuire sau sa beneficieze de reducerea corespunzatoare a pretului sau de rezolutiunea contractului. In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului in primul rand repararea produsului sau are dreptul de a solicita inlocuirea produsului, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care masura este imposibila sau disproportionata. Notiunea "fara plata" se refera la toate costurile necesare aducerii produsului la conformitate, inclusiv costurile de transport, manipulare, diagnosticare, expertizare, demontare, montare, manopera, materiale utilizate si ambalare.
Nu se considera a fi lipsa de conformitate daca in momentul incheierii contractului de vanzare consumatorul a cunoscut sau nu putea, in mod rezonabil, sa nu cunoasca aceasta lipsa de conformitate ori daca lipsa de conformitate isi are originea in materialele furnizate de consumator. Orice lipsa a conformitatii rezultata dintr-o instalare incorecta a produselor va fi considerata echivalenta cu o lipsa a conformitatii produselor, daca instalarea face parte din contractul de vanzare a produselor si produsele au fost instalate de vanzator sau pe raspunderea sa, ori daca produsul destinat a fi instalat de consumator este instalat de acesta si instalarea incorecta este datorata unei deficiente in instructiunile de instalare.
Raspunderea vanzatorului este angajata daca lipsa de conformitate apare intr-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului. Pentru produsele a caror durata medie de utilizare este mai mica de 2 ani, termenul se reduce la aceasta durata si este indicat pe produs/certificatul de garantie.
Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilita de comun acord, in scris, intre vanzator si consumator, si fara nici un inconvenient semnificativ pentru consumator, luandu-se in considerare natura produselor si scopul pentru care a solicitat produsele. Perioada de timp stabilita nu poate depasi 15 zile calendaristice de la data la care consumatorul a adus la cunostinta vanzatorului lipsa de conformitate a produsului.
Lipsa conformitatii produselor trebuie notificata in scris vanzatorului intr-un termen de 2 luni de la data constatarii acesteia. Dupa expirarea termenului de 2 ani, calculat de la data livrarii, consumatorii pot pretinde remedierea sau inlocuirea produselor care nu pot fi folosite in scopul pentru care au fost realizate ca urmare a unor vicii ascunse aparute in cadrul duratei medii de utilizare, in conditiile legii.
GARANTIA PENTRU VICII ASCUNSE:
Vanzatorul garanteaza consumatorul contra oricaror vicii ascunse care fac bunul vandut impropriu intrebuintarii la care este destinat sau care ii micsoreaza in asemenea masura intrebuintarea sau valoarea incat, daca le-ar fi cunoscut, cumparatorul nu ar fi cumparat sau ar fi dat un pret mai mic. Garantia este datorata daca viciul sau cauza lui exista la data predarii bunului. Vanzatorul nu datoreaza garantie contra viciilor pe care consumatorul le cunostea la incheierea contractului. Este ascuns acel viciu care, la data predarii, nu putea fi descoperit, fara asistenta de specialitate, de catre un cumparator prudent si diligent.
Didis International SRL garanteaza, in conformitate cu prevederile Ordonantei nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor - republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Legii nr. 296/2004 privind Codul consumului si ale Ordonantei de urgenţă nr. 140/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri, ca produsele comercializate sunt in conformitate cu normele de calitate in vigoare ale Comunitatii Europene. Garantia se acorda in conformitate cu legile romane in vigoare la data cumpararii si certificatului de garantie ce insoteste produsul livrat.
Procedura de retur a produselor neconforme/cu vicii ascunse
Reclamatiile se transmit in scris la adresa Furnizorului din Loc. Pantelimon, Jud. Ilfov, str. Sfantul Pantelimon, nr.1, Tel.: 021.211.65.60 sau prin e-mail la adresa: office@bebelorelli.ro, avand obligatia de a fi insotite de factura/bon fiscal, certificatul de garantie si de o descriere a problemei observate (reclamatie scrisa, semnata si datata de cumparator).
Produsul va fi returnat de catre client prin colet, cu un curier, la adresa Furnizorului mentionata mai sus. Recomandam ca produsul sa fie returnat in ambalajul original. Costul de transport al produsului returnat va fi suportat de catre client, urmand ca in cazul constatarii lipsei conformitatii produsului, Didis International SRL sa returneze clientului costul transportului, prin mandat postal / ordin de plata in contul indicat de catre acesta. Dupa analizarea reclamatiei, in cazul constatarii lipsei conformitatii produsului, Didis International SRL va proceda, dupa caz, la: repararea / inlocuirea produsului, va oferi clientului o reducere corespunzatoare a pretului sau va proceda la rezolutiunea contractului, urmand sa returneze clientului pretul platit de acesta, prin mandat postal / ordin de plata in contul indicat de client.